Friday 16 March 2012

March 16th

Love Between You and Me



"Love dengan siapa?" dia tanya. "Dengan Dia" jari telunjuk ke atas.



IM Nazrul started off by stating evidences which proves bahawasanya Dia lah yang Maha Penyayang. Tapi missed banyak points sebab tak bawak buku nota :( Pen pun taaaaak. Apa ni apa ni pergi talk tapi tak bawak apape sobs.



1. Allah jadikan kita manusia. Sebaik-baik kejadian. Jadikan kita khalifah di bumi. He bestowed upon us nikmat penglihatan, nikmat pendengaran dan yang paling penting, nikmat akal. 
2. Allah utuskan rasul dan panduan kepada manusia. Meaning, He doesn't let us wander aimlessly in this world without any guidance. Sangat loving, kan?
3. Allah bukakan pintu taubat buat manusia. Sebab Allah dah tau fitrah manusia ni memang suka kepada kemungkaran.





And this one particular hadith, proves it all :')
"Allah Yang Maha Tinggi berfirman; Wahai anak Adam, sesungguhnya jika kamu berdoa kepada Ku dan mengharapkan Ku, maka Aku akan mengampunimu atas semua dosa yang kamu lakukan, dan Aku tidak peduli. Wahai anak Adam, andaikata dosa-dosamu itu sampai ke puncak langit kemudian kamu meminta ampunan kepada Ku nescaya Aku ampuni dan Aku tidak peduli. Wahai anak Adam, seandainya kamu datang kepada Ku dengan dosa yang besarnya seisi bumi seluruhnya kemudian datang menemui Ku dan tidak menyekutukan Aku dengan yang lain, nescaya Aku akan datang kepadamu dengan ampunan yang besarnya seisi bumi seluruhnya."    
      - Hadis sahih taken here, mentioned by IM Nazrul.
What do we do in return? 


No comments:

Post a Comment